سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

نکته ها و ترفندهای اتوکد(3)

11- فهمیدن مدت زمان صرف شده برای طرح

با استفاده از دستور TIMEمی توانید بفهمید که چقدر در روی یک نقشه کار کرده اید .

 در خط فرمان TIME را اجرا کنید ، در قسمت Total editing time می توانید ببینید که مدت زمان به روز و ساعت و دقیقه و ثانیه ثبت شده است . در ضمن مشخصاتی از قبیل تاریخ ساخته شدن فایل و تاریخ آخرین ویرایش و مدت زمان باقی مانده تا ذخیره خودکار نشان داده خواهد شد.

12- با استفاده از کلیدهای Ctrl+8  می توانید ماشین حساب  اتوکد را فعال کنید

13- فونت های اتو کد

گاهی ممکن است فایلی دریافت کرده و قادر به خواندن متن های آن نباشید . در این صورت ابتدا دستور RECOVER  را اجرا کنید تا فایل توسط اتو کد آنالیز شود .ممکن است با این کار مشکل حل شود  ، در غیر این صورت احتمالا مشکل به این خاطر است که فونت استفاده شده در فایل در سیستم شما وجود ندارد.در این حالت می توانید فونت متن ها را تغییر دهید و به جای فونتی که در اختیار ندارید یکی از فونت های سیستم خود را جایگزین کنید . به جای این کار می توانید فونت جایگزین تعریف کنید وقتی فونت جایگزین تعریف شده باشد ف در صورتی که فونت مورد نظر وجود نداشته باشد ، از آن استفاده خواهد شد.برای این کار مسیر Options > Files   را اجرا کنید ، روی علامت + کنار Text editor , Dictionary and Font File name کلیک کنید.

گزینه Altemate Font File  را انتخاب کرده و با دبل کلیک روی فونت موجود، پنچره Alternate Font ظاهر خواهد شد که می توانید فونت جایگزین خودرا مشخص نمایید.

14- انتقال Dimension Style  به سایر فایل ها

می توانید Dimension Style هایی را که ساخته اید به سایر فایل های اتوکد منتقل کنید.برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

·     کلیدهای Ctrl+2 را بفشارید تا پانل Design Center  باز شود

·      اگر بیشتر از یک فایل در اتو کد باز کرده اید ، فایل مبدا را در لیست فایلهای که در سمت چپ قرار دارد انتخاب کرده ، روی علامت + کنار آن کلیک کنید.

·      روی گزینه Dimstyles که زیر مجموعه فایل انتخاب شده است ، کلیک کنید.با این کار تمام Dimension Style های آن فایل در سمت راست پنجره ، نمایش داده خواهد شد.

·      روی Style  مورد نظر خود دابل کلیک کنید تا به فایل فعال منتقل شود.

15- کشیدن طرحهای دستی با استفاده از دستور SKETCH

وقتی دستور را اجرا کنید درخواست زیر نمایش داده خواهد شد

Specify sketch or [Type Increment tolerance]:

در این حالت دستور منتظر دریافت طول پاره خطهایی که برای ترسیم خطهای دستی به کار می روند خواهد بود.هرچه مقدار کوچک تری وارد کنید ، خطوط نرم تر خواهند بود ، ولی تعداد عناصر زیاد شده و باعث سنگین شدن طرح خواهند شد.

پاره خطهایی که بطور پیش فرض کشیده می شوند عناصر مجزایی هستند. اگر مایل باشید می توانید به متغیر SKPOLY  مقدار 1 بدهید تا به جای LINE  از PLINE  استفاده کند، در این حالت تمام پاره خط ها یک عنصر به شمار خواهند رفت.برای نمونه اگر می خواهید امضای خود را در زیر طرح تان داشته باشید از این دستور استفاده کنید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد